Waardevolle momenten opnieuw beleven, door geur.

We proberen vaak specifieke momenten vast te leggen in de hoop dat we ze op een dag kunnen herbeleven. Met Revivre kun je deze momenten vastleggen met geur.

Uitdaging

Ons reukvermogen is de sterkste trigger voor het terughalen van een herinnering. Ruik een bekende geur en je beleeft het moment opnieuw, doordat alle zintuigen samenkomen. Dus dachten we, wat als we dit proces kunnen omdraaien? Kies eerst een geur en leg vervolgens een specifiek moment vast dat je later opnieuw wilt beleven:

“We associëren nostalgische momenten vaak met zicht, maar het is de subtiele ontmoeting met geuren die ons terug in de tijd brengt met bewuste beelden.” Nhat Vo • Minimalissimo.

Oplossing

We wilden geuren creëren die je bewust kon verbinden met een belangrijk moment. Daarvoor hebben we drie verschillende emotionele toestanden gekozen: ‘playful’, ‘intimate’ en ‘healing’. Voor het creëren van de geuren hebben we nauw samengewerkt met parfumeurs en geurspecialisten van International Flavours & Fragrances (IFF). Ingrediënten werden gekozen op basis van hun emotionele connectiviteit om de perfecte geur te creëren om een herinnering vast te leggen in die specifieke emotionele toestand.

Ook in de visuele identiteit is ieder element gebaseerd op zintuigelijke beleving. Kleuren werden gekozen op basis van hun correlerende frequenties en zijn patronen geïnspireerd op onderzoekstechniek naar akoestiek.

Resultaat

Het eindproduct is een limited edition assortiment van de drie sets: Playful, Intimate en Healing. Elke set bevat een parfumdispenser om het moment vast te leggen en een porseleinen oliekolf en diffuser om het moment opnieuw te beleven.

Revivre, capture and relive the moment.

Jaar
2016
Klant
Venture
Type
Merk • Product
Vrienden
IFF • Studio Zand
We proberen vaak specifieke momenten vast te leggen in de hoop dat we ze op een dag kunnen herbeleven. Met Revivre kun je deze momenten vastleggen met geur.

Andere projecten

Ultimaker
Identiteit voor de marktleider in 3D printers

Mazda
De auto configurator die de conversie doet stijgen

Qnoop packaging

Qnoop
Bring it together

Level billboard

Level.works
Een identiteit voor Level.works die gewoon werkt!

Heeft je merk een update nodig, bel ons gerust op +31 10 846 6385. Je kan ook mailen naar hi@morrow.nl of als je wat frisse lucht kan gebruiken, kom dan gewoon even langs in de studio. Of...

Bel Jeroen

Meld je aan voor onze nieuwsbrief