De nieuwe configurator voor Mazda Nederland.

Elementen
Digitale strategie, UX ontwerp, UI ontwerp, klantreis, prototyping, website + e-commerce
Clubleden
Q42

Wil je er meer over weten?

Bel Jeroen Mail Jeroen

In de afgelopen jaren heeft Mazda de nieuwe reeks prachtige autoā€™s gelanceerd. Als aanvulling op deze autoā€™s heeft Mazda Motor Nederland ons gevraagd om de volgende generatie configurator te bedenken.

Uitdaging

Tegenwoordig, wanneer je geĆÆnteresseerd bent in het kopen van een auto, oriĆ«nteer je je allereerst online. Iedereen heeft zijn eigen specifieke ideeĆ«n en verwachtingen van waar hun droomauto aan moet voldoen; een combinatie van ratio (budget, functionaliteiten, enz.) en emotie (uiterlijk, gevoel, geluid, enz.). Dus hoe creĆ«er je een auto-configurator die de ultieme uitkomst kan geven met al deze afwegingen?

Oplossing

We hebben een auto-configurator gemaakt die zich soepel een weg baant door de verschillende werelden. Je begint bij een overzichtspagina met alle modellen en configuraties, en filtert je een weg naar jouw droomauto. Onderweg kun je je verdiepen in alle mogelijke functies, alsof je bladert door een chique brochure.

Resultaat

De lancering van de nieuwe auto-configurator resulteerde in een sterke groei van aantal leads. MĆ©Ć©r mensen voltooiden hun configuratie en maakten een afspraak bij hun lokale Mazda-dealer.

Volgend project

Every month, a Morrow member slides you some creative shots.