Een wel heel flexibele identiteit.

Een nieuwe, moderne pilates studio in het hart van Den Haag, kwam bij ons met de vraag of wij een identiteit wilden ontwerpen, die past bij hun eigentijdse visie van pilates.

Uitdaging

Lux Pilates is een nieuwe, levendige pilates studio wiens grootste focuspunt het is om altijd in balans te zijn. Van het aantrekken van verschillende soorten doelgroepen, tot het hebben van een fysieke en sterke online aanwezigheid. Het verschaffen van formele kennis en tegelijkertijd een sociale trefplaats zijn voor mensen. De uitdaging ligt hem in het creëren van flexibele identiteit die al deze facetten aanspreekt, zonder het verliezen van kracht en eenvoud.

Oplossing

We hebben een identiteit gecreëerd die opgebouwd is uit elementen die elkaar constant in balans houden. Een visuele taal die elkaar ondersteunt door op de uitersten van een spectrum te bewegen. Wanneer we kijken naar de typografie zie je dat we hebben gekozen twee verschillende lettertypen, een schreef en een schreefloze (Cooper & Riforma). Door het integreren van een combinatie van de twee, spreken we tegelijkertijd een fluïde en organische kant aan, als de meer gestructureerde en statische poses die ook een belangrijk onderdeel zijn van pilates.

Voor de beeldtaal hebben we ook gezorgd voor een evenwichtigheid. We hebben gekozen voor een professioneel maar toegankelijke stijl van fotografie voor de docenten binnen Lux Pilates en we hebben (in samenwerking met Zenk One) een serie van illustraties gemaakt die het publiek verschillende pilates poses tonen.

Voor het logo van Lux hebben we een beeldmerk ontworpen wat functioneert als een soort handtekening, wat gebruikt wordt als een overkoepelend element binnen de identiteit. Het kan over elk ander element worden gebruikt en is zo een manier om alles naar elkaar toe te trekken.

Naast deze elementen hebben we ook nagedacht over een bepaalde toon van communicatie die we vinden passen bij de identiteit. Op bepaalde momenten bijdehand, maar vooral motiverend, een merk die jou aanzet om je grenzen te verleggen en waarbij je je fantastisch voelt terwijl je dat doet.

Resultaat

Een identiteit in balans die de basis is van het merk Lux Pilates. Ruimte latend voor flexibiliteit maar een sterk karakter toont. Het doel van Lux is om allerlei soorten mensen les te geven in hun reis naar een fitter en sterker lijf maar bovenal; om te bewegen met plezier. De nieuwe visuele identiteit beeldt deze kernwaardes uit zonder zich in het zweet te werken.

Jaar
2020
Klant
Lux
Type
Merk • Illustraties
Vrienden
ZenkOne
Lux visitekaart
Lux tote bag

Check • Mazda
De auto configurator die de conversie doet stijgen

Meld je aan voor onze nieuwsbrief

We gebruiken cookies voor een optimale ervaring