Een identiteit voor Level.works die gewoon werkt!

Level.works is een startup die flexwerkers en opdrachtgevers bij elkaar brengt. Onder andere actief in transport, beveiliging en logistiek. Ze stimuleren de flexwerkers om door te groeien en hun skills uit te breiden. Voor een nieuwe identiteit kwamen zij bij ons.

Uitdaging

De uitdaging voor de identiteit van Level.works zit in het vinden van de juiste balans tussen het menselijke aspect van het verbinden en groeien via een op data en techniek gedreven platform. Level.works onderscheidt zich door flexwerkers te stimuleren om door te groeien en zodoende gekwalificeerde werkers te leveren aan de aangesloten opdrachtgevers. Bij Level.works ervaren de flexwerkers een vrijheid en flexibiliteit om te werken op een manier die bij hen past en dit moest getoond worden in de identiteit.

Oplossing

Een van de eerste stappen van het ontwerpen van de elementen voor de identiteit van Level.works was het kiezen van de font-family. Om te zorgen voor de balans tussen het menselijke en de techniek hebben we gekozen voor een bijzondere font-family die zowel functioneel en leesbaar is, als een uitgesproken en vriendelijk karakter heeft. De Residenz Grotesk heeft een set van alternatieven die per glyph te wisselen is. Hierdoor kunnen we eindeloos variëren. 

Om het menselijke te benadrukken, is de fotografie ook een gewichtig onderdeel van de identiteit. Bestaand uit een serie portretten waarbij de flexwerkers schitteren in de hoofdrol. Altijd met een positieve uitdrukking. 

Het kleurenpalet voor Level.works bestaat uit drie cumulatieve lagen. Hiermee kunnen we verschillende doelgroepen aanspreken. De eerste is een basislaag, opgebouwd uit grijswaarden. De tweede is een laag bedoeld voor opdrachtgevers. Deze kleuren stralen positiviteit en enthousiasme uit maar blijven ingetogen en zakelijk. Als derde en laatste voegen we een laag toe met uitgesproken kleuren, bedoeld voor flexwerkers. 

Voor de vormtaal hebben we twee verschillende categorieën bedacht, een beelddragende- en een accentuerende vormtaal. De beelddragende toont het aspect van verschillende levels, als het ware het skills DNA van een flexwerker. De accentuerende vormtaal is te herleiden naar zelfstudie en persoonlijke ontwikkeling; door het omcirkelen of onderstrepen van informatie blijft dit vaak beter hangen. 

Uiteindelijk komen alle elementen samen in een identiteit die de juiste balans zoekt tussen tech savvy en vooral heel menselijk. Dit is precies wat Level.works is en doet.

Jaar
2020
Klant
Level.works
Type
Merk
Vrienden
Level business card
Level business card
Momenteel zijn wij druk bezig met het ontwikkelen van de Level.works app, nieuwe fotografie en illustratiestijl. Ofwel je kan snel een update van deze case verwachten.

Andere projecten

Lux
Een wel heel flexibele identiteit.

Ultimaker
Identiteit voor de marktleider in 3D printers

The Adyen Ballpit

Adyen
Een interactieve speeltuin

Mazda
De auto configurator die de conversie doet stijgen

Heeft je merk een update nodig, bel ons gerust op +31 10 846 6385. Je kan ook mailen naar hi@morrow.nl of als je wat frisse lucht kan gebruiken, kom dan gewoon even langs in de studio. Of...

Bel Jeroen

Meld je aan voor onze nieuwsbrief

We gebruiken cookies voor een optimale ervaring