Alles voor het grootste fietsplatform van Nederland.

Elementen
Merkstrategie, merkidentiteit, huisstijl, animatie, illustratie, video, app, website + geluid
Clubleden
Sonal, Union haus + Joep le Blanc

Wil je er meer over weten?

Bel Jeroen Mail Jeroen

Uitdaging

Bij wielersportbond NTFU zijn ruim 500 verenigingen en meer dan 75.000 enthousiaste fietsers aangesloten. Daarbuiten zijn er in Nederland nog vele tienduizenden avontuurlijke fietsers die behoefte hebben aan informatie en inspiratie. Om al deze mensen te bedienen werd Fietssport opgezet.

Oplossing

Fietssport bestond eigenlijk al een tijdje toen wij het project startten, maar dan in de vorm van een gratis tijdschrift voor NTFU leden. De vraag aan ons was om rondom deze naam een merk op te bouwen voor avontuurlijke fietsers. We zijn gestart met de merkstrategie. Vanuit onderzoek en ons ‘Brand Core Canvas’-proces kwamen we zo tot een concept, met als centrale insteek de slogan ‘Fietssport. Grensverleggend sportief.’

Visueel hebben we een krachtig maar simpel logo ontwikkeld met twee kenmerkende elementen: een plus (+) en een stip (•). De plus staat voor de plek waar je bent of begint en de stip voor het doel dat jij jezelf stelt. Want met Fietssport word je altijd uitgedaagd om je sportieve grenzen te verleggen. Qua kleuren gebruiken we primair zwart, wit en blauw. Door deze combinatie van elementen consequent toe te passen ontstaan eindeloos veel mogelijkheden die in alle combinaties zeer herkenbaar blijven.

Resultaat

We zijn, op het moment van schrijven, vijf jaar bezig met de doorontwikkeling van Fietssport en het aantal leden blijft groeien. Door het neerzetten van een krachtige branding is er een herkenbaar merk ontstaan wat zichtbaar is op beurzen, tijdens evenementen en in de communicatie bij mensen thuis (van het tijdschrift tot digitaal). 

Op naar de komende vijf jaar!

Volgend project

Every month, a Morrow member slides you some creative shots.